Εγκρίθηκε από τη Διυπουργική Επιτροπή Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) η κατασκευή τμήματος (Χερσόνησος – Νεάπολη) του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) με ΣΔΙΤ. Το αίτημα για την κατασκευή του συγκεκριμένου τμήματος με ΣΔΙΤ είχε καταθέσει το υπουργείο Υποδομών το οποίο έχει επεξεργαστεί συνολικό σχέδιο ώστε να κατασκευαστεί ο στοιχειωμένος οδικός άξονας των 194 χιλιομέτρων.
Το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών περιλαμβάνει τρία διαφορετικά μοντέλα χρηματοδότησης για τρία διαφορετικά τμήματα: Ένα τμήμα (Χανιά – Χερσόνησος) θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, ένα άλλο (Χερσόνησος – Νεάπολη) με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) η οποία θα προβλέπει, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τις λεγόμενες «πληρωμές διαθεσιμότητας» και ένα τρίτο τμήμα (Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος) ως παραδοσιακό δημόσιο έργο.
Έτσι αντιμετωπίζεται το πρόβλημα με τη χαμηλή κυκλοφορία σε ορισμένα τμήματα του ΒΟΑΚ, η οποία καθιστούσε μη ελκυστική την κατασκευή του έργου με ενιαία σύμβαση παραχώρησης. Ταυτόχρονα αντιμετωπίζεται και το γνωστό θέμα με τη Eurostat και την απαίτηση για εγγραφή του κόστους των συμβάσεων παραχώρησης στο δημόσιο χρέος και στο έλλειμμα, αν η συμμετοχή του κρατικού ταμείου είναι άνω του 50% στο κόστος κατασκευής.
Του Φώτη Κόλλια, euro2day.gr